Tässä alla linkki sivulle, missä käsitellään Dragonfly 920:n kaatumista. Avattavasiipisillä trimaraaneilla on suurempi riski kaatumiseen. Mitä useammin siivet avataan, sitä useammin ne täytyy myös lukita ja varmistaa. Kaatumisen mahdollisuus on asia, jonka mahdollisuus on tiedostettava ja sen kanssa on elettävä.
http://www.boatdesign.net/forums/multihulls/float-broke-off-trimaran-capsizes-29556.html
Here is a link to netpage, where is shown a couple pictures about Dragonfly 920 falling down. Swing wing trimarans have a bigger risk to fall down. You must lock the wings every time, when you open them. If you open them many times then you must lock them many times. Possibility to fall down is a question, which you must notice and which you must live with.
Retkeilyä Dragonfly 800 tyyppisellä trimaraanilla. Valokuvia kesän retkistä, veneen huollosta ja kehittelystä. Mielipiteitä monirunkoveneilystä, kevytveneilystä ja luonnossa liikkumisesta. Muistiinpanoja veneen asetuksista ja säädöistä.
Dragonfly Trimmu sailing logbook
Sailing with Dragonfly 800 type trimaran. Photos about sailing trips, maintaining and modifying the boat. Opinions about multihull sailing, dighny sailing and travelling in the nature. Notes about different kind of settings and controls of boat.
3 kommenttia:
Ihan selvä siipirikko saa olla tarkkana, että ei ole epävarmoja virityksiä.
Miten tapahtuu pystyyn nostaminen? ei varmaan onnistu ilman apua?.
Omin voimin nostaminen voi olla varmaan hankalaa. Ainakin purjeet pitää laskea ja masto kaataa. Hankalaa se on.
Meillä ei ole ollut ongelmia ponttoonien aukomisen kanssa. Toivotaan ettei tulekaan.
Lähetä kommentti