Dragonfly Trimmu sailing logbook

Sailing with Dragonfly 800 type trimaran. Photos about sailing trips, maintaining and modifying the boat. Opinions about multihull sailing, dighny sailing and travelling in the nature. Notes about different kind of settings and controls of boat.

sunnuntai 24. lokakuuta 2010

Valokuvia mastonkaadosta ja ylösnostosta /Photos about taking down the mast and uplifting the boat to maintenance beach

23.10.2010 (46)

Nosto aloitettiin Sapokasta. Ajettiin koneella Gutzeitin purukentän nostolaiturille. Kaadettiin masto.

.
Started from Sapokka, the home port of our sailing team, drived by machine to uplifting quay. We took the mast down by mechanism made by Quorning.

Nostettiin vene trailerille moottoriveneseuran traktorin avulla.

Ensiksi vietiin tärkeät asiat maihin, sitten pesin veneen pohjan. Ilta ehti pimetä, ennen kuin ehdin kotia. Oma pesuri ei enää anna painetta, taitaa olla puhkiruostunut.

We lifted the boat up by tractor. Firstly I took important parts to home, and afterwoods I washed the bottom. Sorry to say that my own washer seems to bee broken.

4 kommenttia:

Seppo Salminen kirjoitti...

Terve!, sullahan on kovan näköinen menijä! Tuollaisella on hieno purjehtia, kun matka taittuu moottoriveneen vauhtia.
Minulla on Scampi 26, kulkee melko mukavasti ja herkästi pienemmillä tuulilla. Vastatuuli tuottaa myös vähän vaikeuksia. Tosin vasta kovemmalla tuulella, kuten varmaan kaikilla.
Keulapuomi näyttää kätevältä ratkaisulta, toivottavasti toimii hyvin merellä.

Pekka Aalto kirjoitti...

Onhan Trimmu melko erilainen kuin muut veneet. Minulle se merkitsee sitä, että pääsee matalarantaisille saarille. Niissä naapurit eivät välttämättä ole vieri vieressä. Keulapuomia kehitellään isän kanssa, jotta myöskään kevyellä tuulella koneen käynnistysnaru ei olisi heti kädessä.

Seppo Salminen kirjoitti...

Tuo rantaan pääseminen on hieno juttu. Minulla on kumivene mukana pistopunkassa, jotta aina pääsee rantaan grillaamaan ja kuvailemaan jos on muuta porukkaa rannoilla.

Vähän siinä joutuu säätämään, ja ankkurimajoitus alkaa olla nykyään enemmän sääntö, kuin poikkeus.

Nyt rakantelen pakettiautosta 'asuinkelpoista' talveksi kuvausreissuille.
Otin juuri veneestä Wallas 2400:n ja laitoin sen autoon. Vielä pitää seiniä eristää, niin homma on valmis. Lappiin pitäisi päästä revontulia kuvaamaan...

Pekka Aalto kirjoitti...

Hieno juttu, että venelämmittimestä on hyötyä talvellakin, hieno idea. Onnea kuvausreissuille.