Dragonfly Trimmu sailing logbook

Sailing with Dragonfly 800 type trimaran. Photos about sailing trips, maintaining and modifying the boat. Opinions about multihull sailing, dighny sailing and travelling in the nature. Notes about different kind of settings and controls of boat.

maanantai 25. elokuuta 2008

Seuran juhlapurjehdus /Celebration sailing of our yacht club

23.08.08 Seuran juhlapurjehdus (38)

4M (356M) Mukana Venla L, Janne J, Oiva A ja Pekka A. Heikkoa koillistuulta ja osittain tyyntä alkuosuudella. Siten jäätiin viimeistä edelliseksi veneeksi Sapokan aallonmurtajan edessä, kun ei ole niitä keveän tuulen purjeita.

Kun tuuli sitten heräsi niin ohiteltiin noin kymmenkunta kölivenettä.

Käytiin vielä kisan jälkeen Lehmässä juomassa kahvit ja kuuntelemassa keihäänheittokisa Pekingistä. Tero Pitkämäki tuli kolmanneksi.

23.08.08 Celebration sailing of our yacht club (38) 

4M (356M) Onboard Venla L, Janne J, Oiva A and Pekka A. Light northeast wind, partly no wind on the start part. So we were the second last boat on the starting part of the trip.

When the wind started blowing, we overtook about ten keelboats.

After the race we went to Island Lehmä to drink some coffee and listen the javelingcompetition in Peking. Tero Pitkämäki was third in the competition.

Mastotöitä /Mastwork

22.08.08 Maston kaatelureissu (37)

1M (352M) Mukana Oiva A, Timo J ja Yrjö K. Purukentältä Sapokkaan.

22.08.08 Mastwork (37)

1M (352M) Onboard Oiva A, Timo J and Yrjö K. From the maintenance beach to Sapokka. 

Torstaipurjehdus /Thorsdaysailing

21.8.08 Torstaipurjehdus (36)

2M (351M) Mukana Yrjö K, Oiva A ja Pekka A. Heikohkoa lounaistuulta. Tultiin maaliin toisena.

Purjehduksen jälkeen vietiin vene purukentän laituriin, missä kaadettiin masto ja otettiin etupurje irti.

21.8.08 Thorsdaysailing (36)

2M (351M) Onboard Yrjö K, Oiva A and Pekka A. Light southwest wind. We came to finish line second.

After the sailing we brought the boat to maintenance beach quay wher we brought down the mast and took off the foresail. 

Torstaipurjehdus /Thorsdaysailing

14.8.08 Torstaipurjehdus (35)

2M (349M) Mukana Yrjö K, Oiva A ja Pekka A. Purjehdus mukavassa lounaistuulessa. Tultiin ensimmäisenä maaliin.

14.8.2008 Thorsdaysailing (35)
2M (349M) Onboard Yrjö K, Oiva A and Pekka A. Sailing in nice southwest wind. We came first to finish line.

tiistai 12. elokuuta 2008

Merimetsoja ja joutsenia /Cormorants and swans



10.8.08 Sunnuntai Lehmä-Sapokka (34)

4M (yht 374M). Aamulla kävelyä rannalla merimetsoja ja joutsenia ihmetellen. Päivällä Lehmä kiertäen takaisin Sapokkaan.

10.8.08 Sunday Island Lehmä-Sapokka (34)

4M (tot 347M). In the morning walking on the beach looking at cormorants and swans. On the day I went to home basis Sapokka sailing around the Island Lehmä. 

Lähisaari /Neighboring island



9.8.08 La Sapokka-Lehmä (33)

2M (yht370M). Yksinpurjehdus Lehmään heikkenevässä iltatuulessa. Tällä kertaa laitoin Trimmun perä edeltä rantaan, niin pystyi helposti nousemaan maihin. Kävelyä hiekkarannalla ja grillailua illan jo hiipuessa yöksi.

9.8.2008 Sapokka - Lehmä (33)

2M (tot 370M). Lonely sailing to island Lehmä in light eveningwind. This time I put Trimmu so that the rear was towards shore. So I could get onshore easily. Walking on the beach and barbequeing when the evening darkens to night.

perjantai 1. elokuuta 2008

Torstaipurjehdus /Thorsdaysailing

 31.7.08 Torstaipurjehdus (32)

2M (yht368M) Mukana Yrjö K, Oiva A ja Pekka A. Tuuli lounaasta n 8 m/s. Lähtö onnistui suht hyvin. Luovilla mentiin alemmas kuin muut, mutta vauhdilla. Vasta maissa havaittiin, että kukaan ei ollut laittanut köliä alas. Etu purje oli puolet reivattuna, mutta luoviosuudella reivi poistettiin. Siten tultiin toisena maaliin. Vaikka luovilla alemmas kuin muut niin kovemmalla vaudilla. Parannettavaa jäi taas.

31.7.2008 Thorsdaysailing (32)

2M (tot 368 M) Onboard Yrjö K, Oiva A and Pekka A. The wind is from southwest app 8 m/s. The start succeeded well. We tacked lover than else, but with speed. We noticed after the finish line that the keel was in its upper position. The foresail was half reefed. So we came second to the finish line. So there is left a lot to make better.